Tak jo! Konečně mám prázdniny, i když trvají asi jen něco málo přes týden. Za sebe musím říct, že tenhle semestr byl celkem zvláštní. Do školy jsme chodily (ano, jsme ve třídě jen samé holky) asi jen 2 týdny a pak jsme přešly na distanční výuku, která probíhala po celý semestr. Do školy jsme měly povoleno jít pouze na praktickou výuku, na kterou jsme byly rozděleny po max. 10 lidech a pak na praxi.
Online hodiny probíhaly přes platformu Teams nebo BigBlueButton. Praxi jsme měly rozdělenou. Většinou na různých interních nebo chirurgických odděleních fakultní nemocnice Olomouc. Já osobně jsem měla praxi na urgentním příjmu. Praxe trvala 2 týdny - od pondělí do pátku. Po praxi přišly Vánoce a po Novém roce zkouškové. Zkouškové bylo pro mě docela dost obtížné a to z několika důvodů. Hlavně ale proto, že co začala distanční výuka, tak jsem u těch přednášek vařila, pekla, uklízela a dělala všechno možné, jen jsem nedávala pozor. Ve škole bych si psala zápisky do sešitu a dávala aspoň poloviční pozor, ale doma to bylo úplně marné.
Pár předmětů jsem měla splněných už z prosince, nebo jsem je měla dokonce uznané z předchozího studia. V prosinci jsem splnila němčinu, odbornou němčinu, výchovu ke zdraví, úvod do studia zdravotnických programů na FZV a praxi.
Pak přišlo zkouškové a já otevírala sešity, kde jsem měla popsané maximálně 2 stránky a dál nic. Stahovala jsem si z moodle učební materiály a učila se z toho. Ale jak víme všichni, učitelé se moc rádi ptají na to, co v hodinách zmíní jen tak mezi řečí. Začala jsem trochu panikařit. První zápočet, z předmětu základní dovednosti v porodní asistenci, byl z domu. A sestával z 20 otázek na 25 minut s tím, že se nemůžeme vrátit k předchozím otázkám. Samozřejmě jsem se hned u první otázky nesmyslně zasekla na několik minut a už se to vezlo. Test jsem nesplnila a psala ho na další pokus, ten už byl naštěstí úspěšný. Potom jsem se mohla dostavit na ústní - praktickou zkoušku, kde jsem 1 vybranou otázku řekla ústně a 2. jsem předvedla i názorně. Zkouška proběhla úplně klidně a já to zvládla. Další předmět, co se psal z domu, byl proces péče v porodní asistenci. Tam už ale byl dostatek času, tak jsem to krásně zvládla. Zkouška z anatomie taky nebyla jednoduchá. Zakončení sice bylo zápočtem, ale pan docent chtěl "ústní pohovor" na dané témata. Já se samozřejmě zasekla u jeho 1. otázky, tak mi řekl, že se uvidíme příště. Do příště jsem se to ale naučila fakt perfektně, že jsem ho málem ani nepustila ke slovu. Zápočet z biofyziky se psal prezenčně, tedy ve škole. Od holek z vyššího ročníku jsem věděla, že to není žádný med a připravovala jsem se na to. Asi jsem fakt smolař, ale test mi utekl o 1 bod. Test sestával ze 16 otázek a měly jsme na to přesně 16 minut, hranice úspěšnosti byla 50 %, tedy minimálně 8 bodů. Při druhém pokusu jsem test napsala na 10 bodů, takže úspěšně.
Sice jsem dost podcenila pravidelné učení, ale nakonec to dobře dopadlo. Teď vím, kde byla chyba a proč jsem vlastně pár předmětů dělala 2x.
Tak doufejme, že jsem se poučila a že letní semestr bude trošku "klidnější".

Komentáře
Okomentovat